Tuesday, September 14, 2010

in-car air pollution

Kita menghabiskan lebih masa di dalam kenderaan jika dibandingkan dgn masa dulu. Namun, adakah persekitaran dalam kereta kita selamat?
Mengikut laporan In- Car Air Pollution daripada International Center for Technology Asessment (CTA), tahap pencemaran udara dalam kereta mungkin jauh lebih serius daripada udara di luar. Bahan –bahan pencemar berbahaya dalam kereta termasuk bahan organic meruap (volatile organic compounds, VOC) , yg terdiri  drpd benzene, toluene, xylena, formaldehid dan sebagainya. VOC  memberi kesan seperti memedihkan mata, hidung, kerongkong, peparu dan mengancam kesihatan. VOC juga hadir dalam kereta baru kerana penggunaan gam, cat , vinil dan plastic dalam kereta (sumber: Hidden Poison in New Cars, Utusan Konsumer Nov-Dis 2005)


APA YG BOLEH ANDA LAKUKAN UNTUK SELESAIKAN MASALAH INI?
Jawapan untuk penyelesaian masalah anda adalah
UNIT PENYEGARAN UDARA AKTIF  IAITU :
BIOZONE CAR STERILIZER
Ia menyingkirkan agen pencemar biological dan kimia yg hadir dalam kenderaan. Unit ini menggunakan teknologi ‘Cold Plasma’ yg menggabungkan penghasilan ion dan ozon. Ia menukar oksigen ( O2 ) kepada ozon ( O3 ) yg kembali menjadi oksigen setelah menyingkirkan bahan-bahan pencemar.
Kebanyakan daripada kita menggunakan TEKNOLOGI PENYEGARAN UDARA PASIF   atau lebih dikenali sebagai penyegar udara untuk memperbaiki kualiti udara dalam kenderaan tanpa mengetahui kesan-kesan sampingan. Ini kerana, Teknologi penyegaran udara pasif biasanya memerangkap debu dan partikel-partikel.

No comments:

Post a Comment

diri ini terpikir².......

diri ini terpikirĀ².......