Thursday, January 13, 2011

PENCOPETTTT!!!!(kat dlm tren)

alkisahnya pagi ni...arini naik tren pd wktu yg biasa tapi kesesakannya luar biasa!
org ramai sesgt hinggakan ada yg berlaga-laga...(huhuhuh)
disebabkan kesesakan yg terlampau, ada yg mengambil kesempatan.
ia terjadi pabila tren smpai di stesen bandar tasik selatan, ramai yg ingin keluar dan masuk tren...
tiba² terdengar sorang pakcik ni berkata kat sorang laki warganegara asing(aku tau  dr cara percakapannya)
"saya nak keluar ni...",
kendian balas laki asing tu.."KELUARLAH KLU NAK KELUAR!!" dgn nada yg kurang senang...
pakcik tu pon cuba keluar dlm kepayahan, dan lelaki wrga asing tu pon semacam menolak dan menyondol sama belakang pakcik tu sms pakcik tu keluar dr tren(jadi aku sedikit hairan dan bingung melihat situasi ini).lelaki warga asing tu seakan² tergesa² ingin keluar...dan aku secara tak sngaja ternampak DOMPET di tangan lelaki warga asing tu....
aku terus menaruh syak yg laki warga negara asing tu dah seluk saku pakcik tu masa dia cuba menghalang laluan pakcik tu keluar...tp aku tak berani nak kata pape(takut aku tersalah sangka)...
dan selangkah lelaki warga negara asing tu keluar dari tren, terdengar sorang lelaki cina ni berkata ke kawan dia  " i've lost my purse"...
zapp!!!!!darah aku terus berderau...it turn out 2 be right what i've been thinking bout that guy!
die memang mencopet dompet org...tp bukan pakcik tu tapi org lain...dier cuba tarik perhatian dgn menghalang laluan pakcik tu....ishhhhh!!!
mmg tak guna org² penyeluk saku macam ni...
aku minta sesgt agar aku dijauhkan dr terkena dgn org² yg macam ni...
(p/s : feeling sorry for that chinese guy though!)

3 comments:

diri ini terpikir².......

diri ini terpikirĀ².......