Wednesday, November 10, 2010

cite pasal pemerintahan pejabat

arini nak share skit ttg hal ehwal dlman.myb tak patut cite?patut ke tak patut ek?
lantak laa...it's about my life.so it's up to me laaa kan nak cite ke taknak.fed up rasa bila ngadap keadaan politik pejabat yg tak berkesudahan.
rasa cam  pelek bila org yg sememangnya teruk...tp masih dilayan elok oleh bos hanya kerana pandai bodek dan rajin melayan kehendak dia.mgkin klu dia dgr dia dikata camni...mmg akan marah.dia akan rasa dia tak buat pon camtuh...tp mmg dah ketara sgt.org yg dtg sesuka ati keluar sesuka ati, cuti sesuka ati, cakap kasar buat sesuka hai tnpa batasan.ttp nampak baikkk belaka hanya kerana suka pada org tu...jd bagi org yg tak suka bodek, wlupun dr segi attitude keje takde laa bagus mana tp takdelah teruk mana,bagi bos...segala kesalahan nampak jelas.tp mmg senario camni ade je di mana2.aku nak idup ngan tenang.aku pon bukan heran sgt klu bos nak syg kat org tu..lantaklaa.. klu aku layan bospon macamlah  aku leh dpt 10k sebulan bos bagi...tp apa yg aku harap...keadilan bagi staff2 lain supaya tidak dianaktirikan,judge prestasi keja dgn adil...dan banyak kelemahan lain lagi.

mmg klu ikutkan hati...dah takde mood da nak buat keje kat sini.tapi ttp buat (wlupun tak sepenuh hati).ttp sudahkan kerja.aku tak kisah ttp bos tak suka pada org tertentu cuma jgn suka mmencari kesalahan org.tuhan maha adil.ingatlah stiap perbuatan kita yg suka meyeleweng, menyalahgunakan kuasa....besar akibatnya kemudian hari.mgkin skrg anda gah berada di position anda skrg..tp balasan untuk tiap perbuatan anda ttp ada.mgkin bukan pada anda.tp anda ttp ada kaum keluarga yg perlu dijaga.rentikan sikap bermuka2, sikap yg suka melaga2kan org serta mengata di belakang staff.itu bukan sikap ketua yg baik.jd jika masih terfikir2 kenapa org tak ada rasa hormat pada anda....muhasabah diri.

No comments:

Post a Comment

diri ini terpikir².......

diri ini terpikirĀ².......